وب نوشته های مهندس دوازده امامی

ساخت وبلاگ

 برای چه باید از Autodesk Revit بهره بگیریم؟

Autodesk Revit (Architecture, Structure and MEPنرم افزار شماره یک جهان در بحث طراحی پارامتریک ساختمان است. این نرم افزار نخستین نرم افزاری است که توانسته است طراحی معماری به کمک کامپیوتر را فراتر از یک "ابزار ترسیم پیشرفته" ببرد. از این رو این برنامه یک نرم افزار انقلابی به شمار می آید.

رویت ساخته شرکت بزرگ اتودسک است. این شرکت سازنده بسیاری از نرم افزارهای دوست داشتنی و همگانی طراحی مانند AutoCAD, Civil 3D, Inventor, 3DS Max, Maya می باشد.  

Revit را می توان پایه و اساس یک فرآیند بزرگتر (مدل سازی اطلاعات ساختمان)  Building Information

 Modeling (BIM  به شمار آورد.فرآیند BIM پیرامون یک مدل سه بعدی مجازی و پر از اطلاعات از ساختمان سیر می کند.

 

وب نوشته های مهندس دوازده امامی...
ما را در سایت وب نوشته های مهندس دوازده امامی دنبال می کنید

برچسب : BIM, Revit پارامتریک, نویسنده : مهندس دوازده امامی revitcadeh بازدید : 583 تاريخ : پنجشنبه 29 اسفند 1392 ساعت: 20:12

 صفحه اصلی

حال که با به کار بردن فایل الگوی پیش فرض و با کلیک بر روی دکمه New از پنجره صفحه آغازین یک پروژه را آغاز کردید ، پنجره اصلی برنامه باز می شود که به شکل 1 -2 خواهد بود. رابط کاربر این برنامه چندین بخش  دارد که ما به همه آنها خواهیم پرداخت.

 

منو و جعبه ابزار

منوی برنامه یا application menu که در گوشه چپ بالای صفحه جا خوش کرده به شما اجازه  دسترسی به بیشتر دستورات مدیریت فایل مثل باز کردن، ذخیره کردن ،ایجاد فایل جدید ونیز ابزارهای صدور فایل  ، چاپ ، اسناد اخیر و جعبه گفتگوی گزینه‌ها را می‌دهد. این آخری به شما اجازه مدیریت بعضی تنظیمات برنامه را می دهد که بعدا به آنها خواهیم پرداخت.سمت راست منوی برنامه application menu یک لیست از فایلهایی که این اواخر باز کرده‌اید در خودش دارد. در سمت راست جلو نام هر فایل آیکونی هست که به شکل سوزن سرگرد می‌باشد.می‌توانید این آیکون را به کار ببرید و فایل مورد نظر را لیست بدوزید. این کار هنگام شروع برنامه Revit یافتن آن فایل را آسانتر می‌کند. همچنین برای دسترسی سریع تر و منظم تر application menu به شما اجازه می‌دهد که سندهای اخیر را در این لیست مرتب کنید.

 جعبه ابزار دسترسی سریع یه به اختصار QAT با تعدادی از دستورات خیلی رایج پرشده و قابلیت تغییر توسط کاربر را دارد.

برای سفارشی کردن  و ایجاد تغییر در QAT دو راه وجود دارد.یکی این است که بر روی ابزار مورد نظر در Ribbon راست کلیک کرده و گزینه  Add To Quick Access Toolbar را برگزینید. و راه دوم این است که از دکمه Add/Remove  که در انتهای این جعبه ابزار است برای افزودن ، کاستن و چینش دوباره دکمه‌ها در QAT بهره بگیرید. همچنین می‌توانید برای حذف آیکون، افزودن خط جداگر QAT و سفارشی کردن QAT روی آن راست کلیک کنید.

این QAT می‌تواند بالا یا پائین Ribbon قرار بگیرد. اگر می‌خواهید جایش را تغییر دهید این کارها را بکنید:

بر روی زبانه افتادنی (drop-down) Customize

 

 

 

  1.  Quick Access Toolbar کلیک کنید.

نوار مرورگر کنار این پنجره بازشده را به سمت پائین بکشید تا بتوانید گزینه‌های Show Below The Ribbon (برای نمایش در زیر ریبون) یا Show Above The Ribbon (برای نمایش در بالای ریبون) را برگزینید 

 

 

 

وب نوشته های مهندس دوازده امامی...
ما را در سایت وب نوشته های مهندس دوازده امامی دنبال می کنید

برچسب : رابط کاربری revit, نویسنده : مهندس دوازده امامی revitcadeh بازدید : 705 تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 ساعت: 3:19

 در این بخش ما به جستار در رابط گرافیکی Revit یا همان UI  می‌پردازیم.اگر پیش از این هرگز با Revit Architecture  کار نکرده‌اید به زودی درمی‌یابید که این برنامه هیچ شباهتی  به اتوکد ندارد.خبری از خط فرمان نیست ،نشانگر صلیبی وجود ندارد و صفحه زمینه به رنگ سفید است( هرچند می توانید آنرا تغییر دهید.) رابط کاربری این برنامه مانند دیگر برنامه‌های تحت ویندوز است که از ریبون معرفی شده در آفیس ماکروسافت بهره می ‌گیرند. کاربرانی که با ریبون آشنا هستند پس از آنکه مفاهیم زیربنایی را یاد گرفتند خواهند فهمید که رابط گرافیکی Revit به نسبت آسان و سرراست است.

در این بخش ، مطالب زیر ر ا پوشش خواهیم داد:

صفحه فایلهای گذشته یا The recent files screen

صفحه اصلی یا The main screen


The Home Screen

پس از آنکه Revit را اجرا کردید، به صفحه‌ای با نام "فایلهای اخیر" یا the Recent Files هدایت می‌شوید.( می‌توانید شمای 1-1 را ببینید.)

این پنجره دسترسی سریع شما را به یک لیست از پروژه‌ها یا خانواده‌هایی که اخیرا باز کرده‌اید فراهم می‌کند.ناحیه اصلی این صفحه سه بخش دارد. بخش بالایی با نام پروژه‌ها یا Projects گزینه‌‌ای برای بازکردن  ویا ایجاد یک پروژه جدید دارد. همچنین در سمت راست آیکونهایی دارد که پروژه‌هایی را که اخیرا روی آنها کار می‌کردید لیست می‌کند. بخش میانی یعنی Families گزینه‌هایی برای باز کردن و یا ایجاد یک خانواده جدید در خود دارد. همچنین در سمت راست خانواده‌هایی را که اخیرا روی آنها کار می‌کرده‌اید به شکل آیکون لیست می‌کند. بخش زیرین یعنی منابع Resources دسترسی به منابع بیشتر برای یادگیری Revit را فراهم می‌کند.

اگر برای بار اول است که Revit  را اجرا می‌کنید در بخش فایلهای گذشته دو پروژه و دو Family می‌بینید که شما روی آنها کار نکرده‌اید و اینها به صورت پروژه و Family نمونه به همراه برنامه نصب شده اند.

رابط کاربر را بیشتر هم می توانید بشناسید. اول به شما نشان می  دهیم که چگونه یک پروژه جدید بسازید. برای انجام این کار دو روش را می‌توان پیش گرفت. روش اول آن است که در همین پنجره در بخش  Projects بر روی دکمه New کلیک کنید. با انجام این کار Revit با بهره گرفتن از تنظیمات پیش فرض موجود در الگوی پیش فرض برنامه (که فایلی است به نام default.rte ) یک پروژه جدید می‌سازد.  هرچند که این روش به شما اجازه می‌دهد که کار را خیلی زود آغاز کنید ولی در بیشتر موارد بهترین روش  نیست. بعدا در همین بخش یاد می گیریم که چطور یک پروژه جدید را بر اساس الگوی انتخابی کاربر ایجاد کنیم که این روش دوم خواهد بود.

 

وب نوشته های مهندس دوازده امامی...
ما را در سایت وب نوشته های مهندس دوازده امامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهندس دوازده امامی revitcadeh بازدید : 673 تاريخ : يکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت: 19:08

 این یکمین کوشش درست و شاید پایدار من در راه اندازی یک وب برای نوشتن جستارهایم در باره نرم افزارهای مهندسی ساختمان مانند رویت، اتوکد، ایتبز سیف Revit , AutoCAD , ETABS , Safe . ...  می باشد. امید است به راستی کوشش پایداری باشد تا هم من بتوانم بر اندوخته های دانشی خودم بیافزایم و هم از این رهگذر دیگر دوستان علاقه مند بتوانند از این نوشتارها بهره ببرند.

وب نوشته های مهندس دوازده امامی...
ما را در سایت وب نوشته های مهندس دوازده امامی دنبال می کنید

برچسب : اتوکد , رویت , ایتبز , سیف , AutoACD,Revit,ETABS, ,Safe, نویسنده : مهندس دوازده امامی revitcadeh بازدید : 768 تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 ساعت: 16:20